Zkusit si být na chvíli učitelem? Proč ne? Naši studenti druhého ročníku technického lycea učili fyziku. A šlo jim to! V pátek 1. prosince bylo v naší přírodovědné učebně dost těsno.
Kromě našeho technického lycea tam totiž byli i žáci 8. a 9. tříd okolních základních škol. Každou hodinu jiná třída. A všichni se bavili fyzikálními pokusy.
Třídy z okolních základních škol se dostavily na hodinu fyziky do přírodovědné učebny hodonínské střední školy. Žáci se rozdělili ke stanovištím, která obsluhovali studenti průmyslovky. Ti jim vysvětlili pozorovaný jev, předvedli dané pokusy a nechali je, aby si mohli vše vyzkoušet.
Ne všechno se dařilo, studený Stirlingův motor neposlouchal, výboje v plynech chrlily jiskry i tam, kam neměly, vývěva se potila olejem všude kolem a chvílemi byl cítit kouř, neznámo odkud. Studenti ale zachovali chladnou hlavu a nechali pomůcky občas i odpočinout. Oni sami pracovali téměř bez přestávky od osmi ráno až do dvou odpoledne. Klobouk dolů, že všechno zvládli s úsměvem, i když na konci už dost vyčerpaní. Pokud si u maturity z fyziky vytáhnou některé z předváděných témat, tak vám poví i o úskalích, která mohou při zkoumaném jevu nastat. A to je skvělé.
Že fyzika není nuda si mohli žáci i studenti vyzkoušet na vlastní kůži. Na jaká témata se tentokrát studenti a žáci společně bavili?
- Výboje v plynech
- Co dokáže vakuum?
- Není motor jako motor
- Povrchové napětí vody
- Lidské tělo jako vodič
- Co je to plazma?
- Jak vyrobit elektřinu?
- Vodiče a izolanty
- Co všechno umí magnet
- Mikrovlny a popcorn
A ohlasy za základních škol? Jen kladné. Letošní první ročník rozhodně nebyl poslední. Už teď se vymýšlejí nová témata pro další ročník. Jenom jedna kapka fyziky prostě nestačila.